Laura Scheepmaker

Laura Scheepmaker is a PhD student and project assistant. She has studied Creative Technology (BSc) and Industrial Design Engineering (MSc) at the University of Twente (Netherlands). She has joined the Social Play Technologies project in 2017 in which smart objects are co-designed with autistic children.

Laura’s research interests are design research, research through design, participatory design with children with disabilities and designing smart products. Laura has worked as a teacher and social worker in Germany prior to her academic education.

Social Play https://socialplay.at/en/team

Im Rahmen des Social Play Technologies Forschungsprojekts ist aus der Zusammenarbeit mit Forscher*innen der TU Wien und Schulen ein Toolkit entstanden, das Lehrkräften dabei unterstützt, Schülern und Schülerinnen technische Inhalte und den kreativen Umgang mit Technologien zu vermitteln. Die Inhalte des Toolkits sind auf Erfahrungen und Methoden basiert, die wir in den letzten 2,5 Jahren in der Zusammenarbeit mit Kindern und Lehrer*innen gesammelt und erforscht haben.

SPTToolkit, Ăśber das Toolkit. https://spttoolkit.wordpress.com/about/